Marketing sportowy imprez biegowych

Tworzenie marki wydarzenia sportowego

Aby do swoich zawodów sportowych przyciągnąć uczestników, sponsorów i media, musisz postawić na nowoczesny marketing. Dobrze wiesz, że organizowanie wydarzeń sportowych na najwyższym poziomie wymaga całorocznej pracy. Rosnąca liczba konkurencyjnych eventów prędzej czy później zmusi cię do stosowania nowych rozwiązań.

Jednym z Twoich pierwszych kroków na pewno powinno być rozważenie umieszczenia swoich zawodów sportowych na portalach typu Maratony Polskie. Serwisy te odwiedzane są przez zawodników każdego dnia. To świetna baza imprez wartych uwagi. Istnieją jeszcze inne drogi promocji zawodów, które wymagają pracy, ale przyniosą zakładane efekty.

Co jeszcze możesz zrobić, aby twoje zawody sportowe osiągnęły zamierzoną popularność?

Przed planowaniem głównego eventu powinieneś zadać sobie pytania:

  • Czy w organizowanych przeze mnie zawodach jest coś wyjątkowego, niespotykanego dotąd na innych imprezach?
  • Czy w moim wydarzeniu jest coś, czym mogę się pochwalić?

Wyjątkowość wzbudza zainteresowanie i przyciąga

Zależy Tobie na tym, aby przyciągnąć do zawodów z roku na rok jak najwięcej uczestników. Chcesz, żeby sponsor przekazał więcej pieniędzy, a media mówiły o zbliżającej się lub minionej imprezie. Zyskasz to wtedy, gdy twoje zawody będą wyjątkowe. Znajdź przynajmniej jedną rzecz, niespotykaną dotąd nigdzie indziej albo podejmij znany temat w nietuzinkowy sposób.

Wydaje się to trudne? Podpatruj imprezy zachodnie i szukaj inspiracji. Dla przykładu, w norweskim Tromso organizuje się półmaraton w czasie nocy polarnej, w którym zawodnicy biegną w świetle przepięknej zorzy.

Pomyśl o ludziach do pomocy. Efektywność i kreatywność zwiększy się, jeśli pomysłodawców będzie więcej. Świetnym rozwiązaniem jest stosowanie techniki burzy mózgów. Jeśli posiadasz więcej funduszy, możesz zatrudnić agencje reklamową lub firmy dostarczające nowoczesne rozwiązania dla imprez sportowych.

Najważniejsze jest, aby nadać swojemu wydarzeniu sportowemu rangę marki. Zawody o wyjątkowym charakterze przyciągają uczestników, sponsorów i media.

O czym musisz pamiętać przy opracowywaniu strategii marki?

Musisz zwrócić szczególną uwagę na skojarzenia, jakie będą towarzyszyły twojej marce. Początkowy wizerunek wydarzenia opiera się przede wszystkich na emocjach.

Na początku podejmij decyzję o tym do kogo kierujesz swoje zawody. Zależy Tobie głównie na profesjonalistach? Odwołaj się do skojarzeń związanych z rywalizacją, siłą, ciężką pracą czy satysfakcją. Organizujesz zawody bardziej piknikowe? Znajdź złoty środek – tak, aby event kojarzył się z czymś przyjemnym jak największej liczbie uczestników.

Pamiętaj: najważniejsze jest zadowolenie zawodników. To oni są dla Ciebie najlepszą reklamą.

Zastanów się jak chcesz promować swoją markę

Możliwości masz bardzo dużo. Prócz standardowych nośników reklamowych, takie jak bilbordy, gazety czy TV, powinieneś skupić się na reklamie w Internecie. Codziennie miliony Polaków korzystają z sieci, a współczesny marketing opiera się głównie o reklamę internetową. Przewagą tego rozwiązania nad standardowymi mediami są niskie koszty inwestycji. Jeśli chcesz, zminimalizujesz je niemal do zera.

Możesz reklamować swoja markę w Internecie na wiele sposobów. Dobre wyniki uzyskasz korzystając z mediów społecznościowych. Wymagają one jednak sporo regularnej pracy. Sięgnij nie tylko po Facebooka, ale zapoznaj się z Twitterem czy Instagramem. Przy promocji wydarzenia idealnie sprawdzi się także Youtube.

O wykorzystywaniu mediów społecznościowych w promocji zawodów sportowych dowiesz się  z następnego wpisu

A co dla Ciebie jest ważne przy promowaniu zawodów sportowych? Podziel się w komentarzach!

0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz