Marketing internetowy – przegląd technik

Chcemy przedstawić Wam podstawowe narzędzia marketingu internetowego, które będą dla Was oparciem przy pozyskiwaniu nowych uczestników zawodów sportowych. Nieodpowiednio dopracowana strategia marketingowa może nie tylko nie przynieść pożądanego efektu, co dodatkowo zaszkodzić. Pozyskiwanie uczestników jest zadaniem wymagającym, jednak możliwym do realizacji. Zobaczcie, co dla Was przygotowaliśmy.

Bądź widoczny (SEO)

SEO – to słowo dla niektórych brzmi znajomo, choć niewielu zna dobrze jego całkowity przekaz. Termin ten zamiennie używany jest ze sformułowaniem „pozycjonowanie”. Posiadając stronę internetową promującą sport czy organizację imprez, należy docierać do użytkowników zainteresowanych tą tematyką. Jak tego dokonać? Pozycjonowanie to proces stwarzający szeroką paletę możliwości – poczynając od znaczącego wzrostu odwiedzin naszej witryny, po uzyskanie konwersji (celu), czyli np. rejestracji na zawody, których jesteśmy organizatorami. Pozycjonowanie serwisu sprowadzi na naszą witrynę użytkowników zainteresowanych jedynie sportem, wykluczy natomiast tych, którzy szukają informacji innego typu, niezwiązanych z naszą branżą. Działania te wykazują się dużą skutecznością, a inwestycja w proces z pewnością przyniesie oczekiwane efekty.

Ponoś wymierne koszty (AdWords)

Kampanie AdWords, popularnie zwane także kampaniami linków sponsorowanych, to druga pod względem popularności metoda pozyskiwania klientów. Jak działa? Istota tej techniki opera się na tzw. CPC (ang. cost per click) czyli koszcie kliknięcia. Oznacza to, że promując w wyszukiwarce Google bieg, rajd bądź maraton, ponosisz koszty tylko w przypadku, gdy internauci odwiedzą Twoją witrynę. Dodatkową zaletą tej metody jest duża trafność reklam w przypadku doboru idealnych słów kluczowych. Panel Google AdWords jest narzędziem niezwykle intuicyjnym, a tworzenie reklam nie powinno sprawiać problemu. Warto jednak wziąć pod uwagę konieczność doboru trafnych fraz powodujących wzrost odwiedzin naszej strony przez zainteresowanych użytkowników. Podjęcie tak skomplikowanej sekwencji działań, jak ocena trudności słów kluczowych czy wybór odpowiednich grup reklam, lepiej powierzyć profesjonalnej agencji marketingowej, która dopilnuje, aby czynności te miały dużą wartość dodaną.

Docieraj tylko do zainteresowanych (AdKontekst)

Nieważne jakiej branży jesteś przedstawicielem – ważne, byś ze swoją ofertą docierał do tych, którzy chcą Cię słuchać. W tym celu stworzona została reklama kontekstowo-behawioralna. Ogromną zaletą tej metody jest wzmożenie widoczności naszego serwisu dla internautów, którzy stanowią grupę docelową do jakiej chcemy dotrzeć. Prowadząc stronę internetową dotyczącą danego rodzaju imprezy sportowej, Twoim celem jest pokazanie się osobom, które chciałyby wziąć z niej udział. Taką możliwość daje właśnie AdKontekst. Dodatkową zaletą tej techniki jest również prawo wyboru serwisów, na których będzie emitowana reklama oraz lokalizacji, z której korzystać będą internauci.

Działaj ze wzmożoną siłą (Remarketing)

Inwestując w którąkolwiek z powyższych metod zwiększenia widoczności swojej witryny w sieci, nie poprzestawaj jedynie na pojedynczych odwiedzinach zainteresowanych użytkowników. Jeśli chcesz, by osoba, która choć raz odwiedziła Twoją witrynę powróciła na nią po to, by chociażby dokonać zapisu na bieg, którego jesteś organizatorem, idź w stronę remarketingu. To doskonała metoda dla tych, którzy nie chcą dać o sobie zapomnieć. Na czym się opiera? Istota tkwi w konieczności wklejenia Tagu remarketingowego w każdej stronie witryny internetowej. Taki zabieg sprawi, że osoba odwiedzająca naszą stronę zostanie zapisana w tzw. plikach Cookies. Ta czynność z kolei pozwoli na zapamiętanie użytkownika i wyświetlanie mu naszych reklam.

Zadziwiaj swoją wiedzą (Content Marketing)

Content Marketing to metoda, która ostatnio nazywana jest „królem” marketingu. Jaka jest tego przyczyna? Technika ta opiera się tworzeniu wartościowych, specjalistycznych treści, które budują świadomość odwiedzających i utrzymują ich w przekonaniu, że jesteśmy specjalistami w danej dziedzinie. Dobrze opracowana strategia Content Marketingu powoduje, że sami internauci przekazują między sobą treści, których jesteśmy autorami, powodując tym samym wzrost rozpoznawalności naszej marki. Content Marketing to reklama przyjemna dla użytkownika, pozwala mu bowiem zgłębić temat nie będąc przy tym nachalną w swej formie.

Temat sportów wytrzymałościowych w Polsce z roku na rok staje się coraz bardziej popularny, dzięki czemu zyskują na tym ludzie związani z branżą. Warto pamiętać, że osiągnięcie zadowalających wyników nie jest jedynie kwestią przypadku. Z działaniami marketingowymi jest bowiem tak, jak z przygotowaniem zawodów. Organizacja imprezy sportowej trwa niemal cały rok i okupiona jest ogromnym wysiłkiem. Zaplanowanie i zrealizowanie skutecznej strategii marketingowej to także proces wymagający konkretnych przygotowań i wysiłku. Warto zaznaczyć, że wysiłek ten opłaci się przynosząc wymierne efekty.

Więcej o marketingu internetowym przeczytasz na blogu B4Internet.