marketing imprez sportowych

Promocja imprez sportowych

Dla organizatorów zawodów sportowych podstawowym narzędziem komunikacji z rynkiem jest promocja. Jej głównym zadaniem jest zaprezentowanie ogółowi potencjalnych odbiorców informacji o przygotowywanym wydarzeniu oraz przedstawienie jego najważniejszych walorów.

Główne zadania promocji

Oprócz zapoznania klientów z ofertą, działania promocyjne mają na celu przekonanie konsumentów o korzyściach wynikających z udziału w sportowej imprezie, a także słuszności wyboru określonej formy aktywności fizycznej. Aby zwiększyć swe szanse na sukces, dobry organizator powinien skoncentrować się na następujących pytaniach:

  • Jakie wydarzenie sportowe zamierzam promować?
  • W jaki sposób będę je promować?
  • Dlaczego promuję określone zawody?

Wybór rodzaju imprezy sportowej

Wyboru konkretnych zawodów, które zamierzamy promować, należy dokonać zgodnie z aktualnym zapotrzebowaniem potencjalnej grupy odbiorców. Warto przy tym wziąć pod uwagę:

  • indywidualny styl życia,
  • preferencje określonej grupy wiekowej,
  • przygotowanie fizyczne określonej grupy odbiorców,
  • aktualnie panującą modę na określone formy aktywności fizycznej.

Czynniki, które mogą decydować o sposobach realizacji kampanii promocyjnej:

  • popularyzacja nowych i mało znanych form aktywności fizycznej,
  • łączenie w ramach jednej imprezy wielu alternatywnych form aktywności ruchowej,
  • adaptacja do współczesnych warunków tradycyjnych gier i zabaw,
  • zwiększenie dostępności urządzeń i sprzętu sportowego.

Korzyści organizacji imprez sportowych

W zależności od specyfiki organizowanej imprezy, uzasadnienie dlaczego promujemy właśnie takie wydarzenie oraz jakie korzyści klient osiągnie, może dotyczyć aspektu:

  • Zdrowotnego – poprawa stanu zdrowia,
  • Fizycznego – utrzymanie dobrej kondycji fizycznej,
  • Psychicznego – działanie zgodne z własną motywacją, redukcja stresu,
  • Społecznego – integracja środowiska.

Czynniki wpływające na powodzenie kampanii promocyjnej

Na wielkość zainteresowania organizowanych zawodów wpływają zarówno czynniki wewnętrzne jak i zewnętrzne. Pierwsze związane są z indywidualnymi zachowaniami potencjalnych uczestników, które determinowane są ich zainteresowaniami, potrzebami czy statusem materialnym. Zaś do zewnętrznych czynników zalicza się popularność dyscypliny, tradycje społeczne, wielkość konkurencji, a także oferowany standard obiektów i urządzeń. Zatem działalność promocyjna powinna się koncentrować na kreatywności, komunikacji społecznej, ale również na respektowaniu warunków kształtujących otoczenie rynku.

Opracowano na podstawie: Strugarek, Jan. 2007, Organizacja i prowadzenie imprez sportowych, rekreacyjnych i turystycznych, Poznań: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, s. 73-74.

0 odpowiedzi

Dodaj komentarz

Masz ciekawe spostrzeżenia?
Podziel się z nami!

Leave a Reply

Your email address will not be published.