Jak zwiększyć świadomość marki sponsora wśród uczestników i kibiców zawodów sportowych? Cześć 1

Bez odpowiedniego wsparcia sponsorów trudno zorganizować imprezę sportową na wysokim poziomie, ponieważ wszystko, czego potrzebujesz jako Organizator, kosztuje. Jesteśmy całkowicie świadomi wyzwań, jakie przed Tobą stoją, dlatego chcemy pokazać, w jaki sposób możesz przekonać potencjalnego sponsora sportowego, aby wspierał właśnie Twoją imprezę.

W najbliższym czasie znajdziesz na naszym blogu analizę przygotowaną na podstawie Bydgoskiego Biegu Urodzinowego. Pierwsza część dotyczy ekspozycji sponsora głównie w trakcie trwania rejestracji.

Strona zapisów

Korzystając z platformy do zarządzania zawodami sportowymi B4SPORT ONLINE, otrzymujesz wirtualną przestrzeń, na której możesz eksponować sponsora Twojej imprezy. W przypadku strony zapisów na Bydgoski Bieg Urodzinowy są to trzy logo sponsora umieszczone w stopce z linkiem odsyłającym na każdej podstronie. Dodatkowo możliwe jest:

  • logo sponsora umieszczone w nagłówku strony, widoczne na każdej podstronie
  • logo sponsora umieszczone bezpośrednio w formularzu rejestracyjnym lub na innej podstronie, odpowiednio nazwanej SPONSOR
  • każde logo sponsora posiada link odsyłający na wybraną stronę (stronę główną/landing page)

Na podstawie danych z Google Analytics jesteśmy w stanie przekonać się, ile osób miało okazję zobaczyć logo sponsora podczas rejestracji lub w trakcie czytania informacji na stronie. Dla Bydgoskiego Biegu Urodzinowego wygląda to następująco (dane z zakresu 25 lutego – 13 marca)

Odsłony strony zapisów  – tyle razy logo sponsora było widoczne przez internautów

Liczba osób, które odwiedziły stronę – tyle różnych osób widziało logo sponsora

Średni czas trwania sesji – czas spędzony na stronie – średnio tyle czasu internauta widział logo sponsora na stronie

Mailing potwierdzający rejestrację

Standardem w B4SPORT ONLINE jest automatyczna wysyłka wiadomości e-mail do zapisanego w celu potwierdzenia rejestracji na zawody. Dzięki temu uczestnik wie, że zapisy przebiegły pomyślnie, ma wgląd do danych, które podał, a które w każdej chwili może zmienić oraz, jeśli jest to bieg płatny, otrzymuje link do płatności.

Liczba wysłanych maili potwierdzających rejestrację – 1029

Liczba logotypów w mailu potwierdzającym rejestrację – 1

Możliwości dostosowania wiadomości potwierdzającej rejestrację co niemal nieograniczone ze względu na możliwość edycji elementów za pomocą CMS-u. Niektóre z nich:

  • dodanie większej liczby logotypów
  • dodanie linków
  • dodanie/zmiana treści
  • dodanie grafik lub innych materiałów promocyjno-marketingowych

Mailing informacyjny

W trakcie trwania zapisów możliwa jest również wysyłka mailingu informacyjnego do osób zapisanych. O tym, że warto być w kontakcie z zapisanymi pisaliśmy wcześniej tutaj: Kontakt z zawodnikami przed imprezą – pokaż, że Ci zależy. W mailingu rozgraniczyć można odbiorców m.in. ze względu na status płatności (opłaceni/nieopłaceni). W przypadku Bydgoskiego Biegu Urodzinowego wysłano wiadomość do wszystkich zapisanych, ponieważ bieg był darmowy.

Liczba wysłanych maili informacyjnych – 887

Ilość osób, które otworzyły wiadomość – 442

Całkowita liczba otwarć wiadomości – 651

Liczba logotypów w mailu – 3

Oczywiście, możliwości dostosowania wiadomości informacyjnych są niemal nieograniczone ze względu na możliwość edycji elementów maila za pomocą CMS-u.

Już niedługo zapraszamy na drugą część case study!