Czy wiesz, że współczesny marketing pozwala na tworzenie społeczności wokół Twoich zawodów sportowych? Wykorzystując możliwości jakie daje Internet, możesz w szybki sposób dotrzeć do całej rzeczy ludzi. Jednym ze sposobów pozwalającym na rozszerzenie zasięgu wiedzy o Twojej imprezie jest stosowanie hashtagów.
Przeglądając portale społecznościowe typu Facebook, Twitter i Instagram na pewno spotkałeś się z wykorzystaniem symbolu # (z ang. hash, czyt. hasz). Najprościej mówiąc, jest to znak, który pozwala grupować wiadomości w mediach społecznościowych pod kątem tematycznym. Jego działanie najlepiej przedstawić na przykładzie.
Kiedy wspieraliśmy usługą pomiaru czasu Biegi Rzeźnickie, udzielaliśmy się na Twitterze, aby osoby zainteresowane Biegiem Rzeźnika mogły trafić na informacje związane z biegiem.
Dzięki temu o zbliżającym się wydarzeniu sportowym dowiedziały się wszystkie osoby, które przeglądały wiadomości przypisane do hashtagów #bieg, #bieganie, #biegrzeznika oraz #bieszczady.
W identyczny sposób działa Instagram, na którym umieszcza się grafiki. Niedawno udostępniliśmy na swoim profilu @b4sport.pl zdjęcie części systemu ChampionChip. Przypisaliśmy hashtagi takie jak #MYLAPS, #ChampionChip, #pomiarczasu, #bieganie, #bieg, #triathlon oraz #inteligentnezawodysportowe.
Od teraz każdy użytkownik Instagrama, przeglądający zdjęcia spod któregokolwiek z tych hashtagów, zobaczy nasze zdjęcie. Jest to najlepszy sposób na zwiększanie zasięgu wiedzy o Twojej działalności. Ważne jest, aby używać hashtagów związanych z tematyką zdjęć.
(Po lewej stronie zdjęcie z naszego profilu wraz z hashtagami. Po prawej grupa zdjęć spod hashtagu #bieganie, a tam nasze zdjęcie)
Dzięki hashtagom, które wykorzystaliśmy, zwiększyliśmy szansę na dotarcie do organizatorów zawodów sportowych bądź timerów – czyli do grup związanych z bieganiem.
W ten sam sposób możesz rozszerzać zasięg informacji o swoich zawodach sportowych. Publikując interesujące wpisy na Twitterze lub zdjęcia na Instagramie stworzysz przyjazny i nowoczesny wizerunek swojej imprezy. Jeśli Ty, jako organizator, będziesz działać w sieci korzystając z hashtagów, to na pewno będą to robić także zawodnicy i kibice. Dzięki temu stworzysz wokół swoich zawodów społeczność, która przyczyni się do zwiększenia zasięgu wiedzy o Twoim evencie.
Nie czekaj, tylko załóż konto na Twitterze lub Instagramie. Marketing w mediach społecznościowych na pewno się opłaci – zwłaszcza, że jest bardzo tani. Gdy już założysz swój profil, obserwuj nas na Twitterze i Instagramie. Odwdzięczymy się tym samym. 🙂