Kontaktuj się z zawodnikami – kilka słów o mailingu

Działania promocyjne w Internecie mogą przebiegać w różny sposób. Wraz ze wzrostem potencjału sieci pojawiły się niezliczone możliwości reklamy. Za jedną z bardziej skutecznych form uchodzi mailing reklamowy, niezwykle często wykorzystywany przez Organizatorów imprez biegowych, rowerowych czy triathlonu.

Poczta elektroniczna, jako unowocześniona forma poczty tradycyjnej, stała się doskonałym kanałem przekazywania informacji, ale także reklamy. Podstawową zaletą mailingu jest prosty sposób dotarcia do adresatów. Niemniej jednak, na początku należy określić docelową grupę odbiorców.

Istnieją trzy podstawowe metody ustalania listy adresatów:

  • własna baza adresowa,
  • zakup gotowej bazy,
  • wykorzystanie publikacji elektronicznych.

W przypadku zawodów biegowych Organizatorzy najczęściej korzystają z własnych baz, w których znajdują się zarejestrowani uczestnicy lub Ci, którzy wzięli udział w poprzednich edycjach imprezy.

Dzięki poczcie elektronicznej Organizatorzy mogą w szybki sposób przesłać informacje do uczestników, w tym przypadku zasięg oddziaływania nie ma znaczenia. Mailing uznaje się również za wygodną formę z uwagi na możliwość tworzenia szablonów wiadomości, które w późniejszym czasie można edytować, dopasowując treści do aktualnych potrzeb.

Za pośrednictwem poczty można także przeprowadzać badania marketingowe, głównie badania ankietowe. Co więcej, kampanie mailowe są na tyle elastyczne w formie, że umożliwiają dodawanie załączników w postaci dodatkowego tekstu, muzyki i obrazów.

Wiele z tych funkcji łączy w sobie platforma B4SPORTONLINE, która daje możliwość wysłania kampanii mailingowych za pomocą kreatora maili. Wchodząc w zakładkę „Szablony emiali” Organizator może edytować tytuł oraz treść mailingu. Po zapisaniu wszystkich zmian, w kolejnym kroku należy dodać kampanię mailingową, która po określeniu listy odbiorców będzie gotowa do wysyłki. Wiadomości mogą zostać wysłane bezpośrednio po kliknięciu lub później, w czasie zaplanowanym przez Organizatora. W tym przypadku system automatycznie wygeneruje maile do uczestników.

Praktycznie każdy internauta posiada konto w serwisie pocztowym, dzięki czemu kampanie mailingowe charakteryzują się wysoką skutecznością. Popularność tej formy komunikacji, połączona z niskim kosztem przekazu daje doskonały efekt.