Każdy sportowiec, który chce wziąć udział w zawodach, musi przy rejestracji podać swój adres e-mail. Dzięki temu komunikacja między organizatorem a zawodnikami przebiega płynnie. Warto o tym pamiętać i dobrze przygotować się do tej formy kontaktu. Wypisaliśmy kilka trafnych spostrzeżeń, które pozwolą Tobie usprawnić pracę.
Daj zawodnikom wybór
To oczywiste, że trzeba skontaktować się z zawodnikiem w ważnych sprawach związanych z zawodami. Już sama rejestracja na wydarzenie powinna oznaczać akceptację wysyłania do uczestników kluczowych informacji. Jeśli jednak planujesz przeprowadzić kampanię mailingową z elementami marketingu (na przykład promując markę sponsora), warto w formularzu zapisów uwzględnić taką informację wraz z możliwością wyrażenia na to zgody, bądź też nie.
Anulowanie subskrypcji
Również powinieneś pamiętać o tym, aby każda wiadomość, którą wysyłasz Ty lub Twój sponsor, zawierała informację o możliwości rezygnacji z otrzymywania dalszych maili. Internauci otrzymują wiele wiadomości, których po jakimś czasie nie chcą już dostawać.
Stwórz listę mailingową i ją aktualizuj
Kiedy zgromadzisz już bazę kontaktów mailowych, postaraj się ją uporządkować. Pamiętaj, aby na bieżąco aktualizować adresy tych odbiorców, którzy zdecydowali zrezygnować z otrzymywania od Ciebie wiadomości. Jeden mail reklamowy za dużo może mieć odwrotny skutek od zamierzonego.
Współpracuj ze sponsorem
Jeśli zdecydujesz się udostępnić sponsorowi listę mailingową, upewnij się, że kampania reklamowa, którą chce wysłać, jest do końca atrakcyjna dla zawodników. Zastrzeż sobie prawo do jej zatwierdzenia i dopracuj wszystkie szczegóły ze sponsorem.
Równie dobrze, zamiast wysyłać wiadomości reklamowe, umieść logo sponsora w każdym mailu, który dotrze do uczestników. Sponsor na pewno to doceni.
Jak myślisz, o czym jeszcze należy pamiętać przy wysyłce maili do zawodników?