Nikogo nie dziwi już fakt, że dobrze przygotowana strona internetowa jest podstawą do tego, aby nawiązać pozytywny kontakt z odbiorcą. Świadomi internauci coraz częściej zwracają uwagę na to, jak prezentuje się witryna, którą odwiedzają. Wiedzą już o tym firmy sprzedające swoje usługi i produkty w sieci.
Również organizatorzy zawodów sportowych powinni zadbać o to, aby ich strona internetowa była przyjazna dla uczestników wydarzenia. Dlatego zebraliśmy dla Ciebie siedem praktycznych porad tworzenia strony internetowej Twoich zawodów sportowych.
1. Jasność i prostota
Zadbaj o to, aby strona internetowa była przejrzysta. Zawodnik powinien łatwo odszukać interesujące go informacje. Pogrupuj kategorie strony tak, aby odbiorca odnalazł to, czego szuka. Dla Ciebie wszystko może być jasne, dla innych już nie. Poproś znajomych, niech przejrzą stronę pod kątem szukania treści.
2. Sprawdź grafiki
Jeśli zdecydowałeś się na wykorzystanie obrazków i zdjęć, to upewnij się, że nie spowalniają one wczytywania strony. Przed umieszczeniem ich na witrynie zmniejsz ich rozmiar.
3. Aktualność
Wszelkie informacje na Twojej stronie muszą być aktualne. Jeśli chcesz pozostawić w witrynie starsze wiadomości, przenieś je do archiwum. Najświeższe powinny być widoczne od razu.
4. Bądź widoczny
Umieść adres do strony internetowej wszędzie, gdzie reklamujesz swoje zawody – na materiałach reklamowych, grafikach na Facebooku, miejskich plakatach. Daj się odnaleźć!
5. Zadbaj o sponsorów
Loga sponsorów muszą być widoczne. Skoro wspierają Cię swoimi pieniędzmi, musisz zapewnić im odpowiednie miejsca na reklamę. Nie zaszkodzi napisać o nich kilku zdań. Spytaj, czego od Ciebie oczekują. Na pewno to docenią.
6. Zamieść wyniki
Najlepiej, jeśli przedstawisz je jak najwcześniej. Daj znać zawodnikom, kiedy mogą spodziewać się rezultatów. Jeśli chcesz, możesz zamieścić wyniki nieoficjalne. Pamiętaj jednak, aby widocznie ten fakt podkreślić!
7. Napisz przydatne treści
Prócz najważniejszych informacji warto zamieścić na stronie teksty poradnikowe, dotyczące np. treningu, rozgrzewki czy diety. Nie wszyscy uczestnicy Twoich zawodów są profesjonalistami. Początkujący sportowcy na pewno docenią przydatne ciekawostki na stronie internetowej organizatora.
Podsumowanie
Dobrze przygotowana strona internetowa to dopiero początek profesjonalnie zorganizowanych zawodów sportowych. Jednak, aby całość przedsięwzięcia poszła dobrze, trzeba zadbać o szczegóły od samego początku. Powodzenia!