Co zamiast pieniędzy?

Organizując zawody sportowe zwykle szuka się sponsorów, którzy w zamian za np. reklamowanie ich na stronie zapisów, zgodzą się przekazać określoną sumę pieniędzy, którą będzie można wykorzystać na potrzeby imprezy. Czasem jednak łatwiej jest przekonać przedsiębiorców do umowy barterowej, aniżeli zwykłego sponsoringu. Co firmy mogą zaproponować organizatorom zamiast zastrzyku gotówki?

Czytaj dalej

Zapisy na zawody B4SPORT ONLINE

Zbierasz i wykorzystujesz statystyki z zapisów online? Zobacz, że warto

Podczas zapisów na zawody system rejestracji może zbierać ogromną ilość unikalnych danych. To od wyobraźni Organizatora i działu marketingu oraz możliwości technicznych systemów, zależy ich odpowiednie i ciekawe wykorzystanie. Jak robimy to w B4SPORT za pomocą systemu zapisów B4SPORT ONLINE? Zdradzimy Wam kilka możliwości.

Czytaj dalej

Podstępy marketingu

Sport jest dziedziną, w której firmy są w stanie zainwestować ogromne pieniądze, aby zyskać patronat nad imprezą sportową i zapisać się w pamięci tysięcy emocjonujących się wydarzeniem kibiców. Muszą się jednak liczyć z tym, że ich konkurenci mogą starać się realizować własne cele, korzystając z ich działań bez ponoszenia kosztów sponsoringu. Które imprezy sportowe są najbardziej narażone na ambush marketing i jakie były najbardziej zmyślne przykłady tego podstępnego marketingu?

Czytaj dalej

pozyskanie sponsora zawodów sportowych

Prawa sportowego sponsoringu

Organizując zawody sportowe warto jest szukać dodatkowych źródeł finansowania. Znalezienie firmy, która zdecyduje się na sponsoring, wiąże się jednak z pewnymi regulacjami ustalanymi w umowie. Jakie są zatem prawa i obowiązki zarówno strony sponsorującej, jak i sponsorowanej?

Czytaj dalej

sponsor zawodów imprez sportowych

Po co firmom sponsoring sportowy?

Punktem wyjścia wszelkich działań marketingowych winno być precyzyjne określenie strategii zawodów i zharmonizowanie z nią pozostałych elementów promocji. Starając się znaleźć patronatów i sponsorów dla organizowanej imprezy sportowej, warto uprzednio zastanowić się na czym naszym potencjalnym partnerom zależy i jakie korzyści dla nich z takiej współpracy mogą wyniknąć. Należy też wziąć pod uwagę to, jaki wydźwięk dla naszego wydarzenia będzie miała współpraca z taką, a nie inną firmą. Oto kilka praktycznych informacji dla organizatorów sportowych, przydatnych przy rozmowie z potencjalnym sponsorem.

Czytaj dalej

konferencja biegowa poznań

Drogi do sukcesu imprez biegowych

W dniach 22-23 października 2015 roku na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu odbyła się konferencja zatytułowana Strategie rozwoju imprez biegowych. Była to już trzecia edycja spotkań organizatorów największych biegów w naszym kraju, zainicjowana przez profesora UEP, Zygmunta Waśkowskiego. Przemawiali przedstawiciele profesji ściśle powiązanych z branżą sportową, m.in. znany komentator sportowy, Przemysław Babiarz. Prezentację dotyczącą nowych technologii w masowych biegach w Polsce i na świecie przedstawił CEO B4SPORT, Rafał Moś. Całość prowadził dziennikarz sportowy z Radia Merkury, Krzysztof Ratajczak.

Czytaj dalej

fundusze na imprezy biegowe

Skąd wziąć środki na imprezę sportową?

Dla właściwego funkcjonowania instytucji czy firm zajmujących się organizacją imprez sportowych bardzo duże znaczenie ma pozyskiwanie dodatkowych źródeł finansowania ich działalności. Środki te mogą znacznie obniżyć koszty organizowanych imprez, co z kolei zwiększa ich dostępność i konkurencyjność w porównaniu z dostępnymi na rynku ofertami o podobnym profilu. Oto możliwe źródła finansowego wsparcia takich inicjatyw:

Czytaj dalej

Mailing imprezy sportowe

Kontakt z zawodnikami przed imprezą – pokaż, że Ci zależy!

Zapisy na organizowane przez Ciebie zawody ruszyły. Impreza cieszy się coraz większym powodzeniem, a liczba uczestników z dnia na dzień rośnie. Przynajmniej raz w tygodniu publikujesz ciekawą treść na stronie zawodów na Facebooku i wszyscy są zadowoleni… Jednak nie zawsze tak jest, prawda? Co zrobić, aby bardziej zaangażować zawodników i przypomnieć im o swoich zawodach?

Czytaj dalej

marketing imprez sportowych

Promocja imprez sportowych

Dla organizatorów zawodów sportowych podstawowym narzędziem komunikacji z rynkiem jest promocja. Jej głównym zadaniem jest zaprezentowanie ogółowi potencjalnych odbiorców informacji o przygotowywanym wydarzeniu oraz przedstawienie jego najważniejszych walorów.

Czytaj dalej

marketing i promowanie imprez sportowych

Marketing imprez sportowych

Odpowiednio wypromowane i zorganizowane imprezy sportowe i rekreacyjne stanowią bardzo istotny element życia społecznego. Taki efekt uzyskają tylko organizatorzy skoncentrowani na zainteresowaniach, potrzebach i oczekiwaniach potencjalnych klientów. Aby osiągnąć sukces, należy stworzyć specyficzną koncepcję marketingową bez względu na to, czy działamy z ramienia organizacji non profit, czy firmy zorientowanej na zysk. Trafna strategia marketingowa kreuje w ludziach nowe potrzeby aktywnego spędzania czasu wolnego.

Czytaj dalej